Famagusta News
No Result
View All Result
  • Τοπικα
    • Αγια Ναπα
    • Ακανθου
    • Αμμοχωστος
    • Αυγορου
    • Βρυσουλλες
    • Δασακι Αχνας
    • Δερυνεια
    • Λιοπετρι
    • Λευκονοικο
    • Λυση
    • Παραλίμνι
    • Ριζοκαρπασο
    • Σωτήρα
    • Φρεναρος
  • Ειδησεις
    • Κυπρος
    • Ελλαδα
    • Κοσμος
    • Πολιτικη
    • Οικονομια
    • Τουρισμος
    • Επιχειρησεις
    • Κοινωνια
    • ΚΕΠΑ Άγιος Χριστόφορος
  • Ψυχαγωγια
    • Εκδηλωσεις
    • Αθλητικα
    • Auto/Moto
    • Έξοδος
    • Πολιτισμός
    • Ιστορίες
    • Τεχνολογία
  • Lifestyle
    • Celebrities
    • Τηλεοραση
    • Στυλ
    • Μοδα
    • Γυναικα
    • Παιδι
    • Υγεια
    • Διατροφη
    • Συνταγές
    • Viral
  • Στηλες
    • Αποψεις
    • Συνεντευξεις
    • Εχω Θεμα
    • Αγγελίες
    • The Fella Twins
Famagusta News
  • Φαρμακεια
  • Εορτολογιο
  • Καιρος
  • Ζωδια
  • Αγγελιες
  • Συνταγές
Home Lifestyle Υγεια

Έρευνα: Μία εβδομάδα αποχής από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης βελτιώνει την ψυχική υγεία των χρηστών

by Άντρη Φλουρέντζου
06/05/2022
in Υγεια, Ψυχαγωγια
A A
0
4
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Οι άνθρωποι που σταματούν να χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media) ακόμη και για μόνο μία εβδομάδα εμφανίζουν σημαντική βελτίωση στη διάθεση και την ψυχική υγεία τους, π.χ. στο άγχος και την κατάθλιψή τους, όπως δείχνει μία νέα βρετανική επιστημονική μελέτη.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Μπαθ, με επικεφαλής τον δρα Τζεφ Λάμπερτ του Τμήματος Υγείας, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό κυβερνο-ψυχολογίας, συμπεριφοράς και κοινωνικής δικτύωσης «Cyberpsychology, Behaviour and Social Networking», μελέτησαν 154 ανθρώπους από 18 έως 72 ετών που ήταν καθημερινοί χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν τυχαία σε δύο ομάδες: Η μία συνέχισε κανονικά τη χρήση των social media (Facebook, Instagram, Twitter, TikTok) σε καθημερινή βάση, ενώ η δεύτερη σταμάτησε για μία εβδομάδα («απελευθερώνοντας» έτσι κατά μέσο όρο οκτώ έως εννέα ώρες την εβδομάδα). Η ψυχική υγεία των ατόμων αξιολογήθηκε τόσο στην αρχή όσο και στο τέλος της μελέτης.

Διαπιστώθηκε ότι μία εβδομάδα «αποχής» από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ήταν αρκετή για να βελτιωθεί η γενική αίσθηση ψυχικής ευεξίας και να μειωθούν ειδικότερα τα συμπτώματα άγχους και κατάθλιψης.

Ο Λάμπερτ επεσήμανε ότι «η χρήση των social media είναι τόσο γενικευμένη που πολλοί από εμάς το κάνουμε χωρίς να σκεφτόμαστε, από τη στιγμή που ξυπνάμε μέχρι που κλείνουμε τα μάτια μας το βράδυ. Γνωρίζουμε ότι, λόγω αυτής της τεράστιας χρήσης των social media, έχουν εκφραστεί αυξανόμενες ανησυχίες για τις επιπτώσεις στην ψυχική υγεία. Η μελέτη μας έδειξε ότι πολλοί συμμετέχοντες ανέφεραν οφέλη από την εβδομαδιαία διακοπή των social media, εμφανίζοντας βελτιωμένη διάθεση και λιγότερο άγχος γενικά, πράγμα που σημαίνει ότι ακόμη κι ένα σύντομο διάλειμμα μπορεί να έχει θετική επίπτωση».

«Φυσικά», πρόσθεσε, «για πολλούς ανθρώπους τα social media αποτελούν μέρος της ζωής τους και αναπόσπαστο τμήμα του ποιοι είναι και πώς αλληλεπιδρούν με τους άλλους. Αν, όμως, αφιερώνει κανείς ώρες κάθε εβδομάδα σε αυτά και νιώθει ότι επηρεάζεται αρνητικά, έχει πράγματι νόημα να σταματήσει τη χρήση τους για να δει κατά πόσο αυτό θα τον βοηθήσει».

Οι ερευνητές θα μελετήσουν, στη συνέχεια, κατά πόσο το ψυχικό όφελος διαρκεί σε βάθος χρόνου, αν η «αποχή» από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης διαρκέσει πάνω από μία εβδομάδα. Εάν αυτό επιβεβαιωθεί, όπως ανέφεραν, τότε θα πρέπει να ληφθεί υπόψη από τους ειδικούς της ψυχικής υγείας ως ακόμη μία κλινική-θεραπευτική επιλογή.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Share2Tweet1

Άντρη Φλουρέντζου

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ιστορίες

Γιατί οι Παραλιμνίτες προσκυνούν κάθε χρόνο στο πανηγύρι του Σωτήρος στη Σωτήρα – Το μεγάλο θαύμα του Χρυσοσώτηρα

...

1 εβδομάδα ago
Agenda

Εννέα μουσικές σκηνές και σαράντα μουσικοί στο 3ο Pernera Street Music Festival

...

2 μήνες ago
Αθλητικα

Ε.Ν.Π: Ανακοίνωσε την συνεργασία με τον Δημήτρη Χριστοφή

...

2 μήνες ago
Αθλητικα

Μουντιάλ 2026: Σέντρα στο πρώτο Παγκόσμιο Κύπελλο με 48 ομάδες (ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ)

...

2 μήνες ago

Must Read

Συγκλονίζει ο γιος του ήρωα Τάσου Μάρκου: «Πατέρα, μου έλειψες σε όλη τη ζωή»

2 ημέρες ago

Πανηγυρικοί Εορτασμοί της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στο Λιοπέτρι

3 ημέρες ago

ΣΩΤΗΡΑ: Ο καταξιωμένος Νίκος Μακρόπουλος στο 46ο Παγκύπριο Φεστιβάλ Κολοκασιού

5 ημέρες ago

Τελέστηκε το μνημόσυνο των Ηρωομαρτύρων Τάσου Ισαάκ και Σολωμού Σολωμού

5 ημέρες ago

Αστυνομική Διεύθυνση Αμμοχώστου: Εκστρατεία ενημέρωσης για την πρόληψη διαρρήξεων κατοικιών

1 εβδομάδα ago
Εορτολόγιο (UNSPLASH)

Εορτολόγιο: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα, Σάββατο 8 Αυγούστου

1 εβδομάδα ago

Έρχεται το 1ο Φεστιβάλ Ψαριού – Γιορτή του Ψαρά και του Ποταμού Λιοπετρίου

14 Αυγούστου, 2026

Κατάμεστο το Αμφιθέατρο Παραλιμνίου στη συναυλία του Αλκίνοου Ιωαννίδη (ΕΙΚΟΝΕΣ)

14 Αυγούστου, 2026

Πενηνταδύο χρόνια από την δεύτερη φάση της βάρβαρης τουρκικής εισβολής

14 Αυγούστου, 2026

21 χρόνια από την τραγωδία της “Ηλιος” που στιγμάτισε ολόκληρη την Κύπρο

14 Αυγούστου, 2026
(Πηγή: paxels)

Εορτολόγιο: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα, 14 Αυγούστου

13 Αυγούστου, 2026

Συγκλονίζει ο γιος του ήρωα Τάσου Μάρκου: «Πατέρα, μου έλειψες σε όλη τη ζωή»

13 Αυγούστου, 2026
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • TAYTOTHTA
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

© 2024 Famagusta.News

No Result
View All Result
  • Τοπικα
    • Αγια Ναπα
    • Ακανθου
    • Αμμοχωστος
    • Αυγορου
    • Βρυσουλλες
    • Δασακι Αχνας
    • Δερυνεια
    • Λιοπετρι
    • Λευκονοικο
    • Λυση
    • Παραλίμνι
    • Ριζοκαρπασο
    • Σωτήρα
    • Φρεναρος
  • Ειδησεις
    • Κυπρος
    • Ελλαδα
    • Κοσμος
    • Πολιτικη
    • Οικονομια
    • Τουρισμος
    • Επιχειρησεις
    • Κοινωνια
    • ΚΕΠΑ Άγιος Χριστόφορος
  • Ψυχαγωγια
    • Εκδηλωσεις
    • Αθλητικα
    • Auto/Moto
    • Έξοδος
    • Πολιτισμός
    • Ιστορίες
    • Τεχνολογία
  • Lifestyle
    • Celebrities
    • Τηλεοραση
    • Στυλ
    • Μοδα
    • Γυναικα
    • Παιδι
    • Υγεια
    • Διατροφη
    • Συνταγές
    • Viral
  • Στηλες
    • Αποψεις
    • Συνεντευξεις
    • Εχω Θεμα
    • Αγγελίες
    • The Fella Twins

© 2024 Famagusta.News