Αμμοχωστος

Οζερσάι: “Να μη συζητηθεί θέμα Βαρωσίων στη συνάντηση 9 Αυγούστου”

Εναντίον της συζήτησης του θέματος των Βαρωσίων στην συνάντηση των ηγετών στις 9 Αυγούστου, τάχθηκε ο Κουντρέτ Οζερσάι, λέγοντας ότι “ο ε/κ ηγέτης δεν πρέπει να κάνει βήματα ώστε να ενταχθεί στην διαδικασία το άνοιγμα των κλειστών Βαρωσίων”.

Όπως μεταδίδεται από τα κατεχόμενα, ο “υπεξ” του ψευδοκράτους σε δηλώσεις στο παράνομο τ/κ πρακτορείο ειδήσεων και σχολιάζοντας δημοσιεύματα στον ε/κ Τύπο ότι ο Πρόεδρος Αναστασιάδης θα θέσει στις 9 Αυγούστου θέμα περίκλειστης Αμμοχώστου και δημιουργίας μιας επιτροπής, είπε ότι αυτό δεν είναι κάτι που μπορεί να γίνει αποδεκτό από την “κυβέρνηση” του ψευδοκράτους.

Πολλές φορές, συνέχισε, συζητήθηκε αν το θέμα των Βαρωσίων θα μπορούσε να είναι ένα μέτρο οικοδόμησης εμπιστοσύνης αλλά λόγω της σκληρής στάσης της ε/κ πλευράς δεν μπόρεσε να καταλήξει η συζήτηση σε ένα αποτέλεσμα. “Το να μπαίνουμε ξανά στον ίδιο φαύλο κύκλο, εμείς δεν το αποδεχόμαστε”.

Ως “κυβέρνηση”, είπε, αρχίζοντας να κάνουν κάποιο βήμα για τα Βαρώσια, δεν τίθεται θέμα να δεχθούν αυτή η κίνηση να σταματήσει επειδή η ε/κ πλευρά με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, προσπαθεί να κάνει το θέμα των Βαρωσίων μέρος της διαδικασίας.

Η “κυβέρνηση”, συνέχισε θα κινηθεί στο θέμα της περίκλειστης πόλης με τρόπο που δεν θα παραβιάζει τα δικαιώματα στις περιουσίες που βρίσκονται εκεί, και δεν θεωρεί ότι πρέπει η περιοχή να δοθεί υπό τον έλεγχο των ΗΕ για να προστατευθούν αυτά τα δικαιώματα.

“Δεν τίθεται θέμα να δώσουμε τα κλειστά Βαρώσια υπό τον έλεγχο των ΗΕ. Γι αυτό, μετά από 45 χρόνια, εκφράσεις όπως ‘πρέπει να είναι σύμφωνα με τις αποφάσεις των ΗΕ’ δεν τις θεωρούμε σωστές”, πρόσθεσε.

“Εξάλλου, δεν είμαστε εμείς που βασιζόμαστε σε αποφάσεις που λήφθηκαν με όχι δίκαιο τρόπο και με πολιτικά κίνητρα από το ΣΑ, αλλά η ε/κ πλευρά. Για να το πω αλλιώς, η προσέγγιση στα Βαρώσια πρέπει να γίνει κινήσεις με βάση τις αποφάσεις του ΟΗΕ, είναι επιχείρημα της ε/κ πλευράς”, ανέφερε ο κ. Οζερσάι.

Ευχόμαστε, συνέχισε, ότι στις 9 Αυγούστου ο Τ/κ ηγέτης, Μουσταφά Ακιντζί δεν θα επιτρέψει να συζητηθεί το θέμα με την προσέγγιση ότι το θέμα των Βαρωσίων πρέπει να συζητηθεί με βάση τις αποφάσεις του ΟΗΕ και να δοθεί υπό τον έλεγχο των ΗΕ.

Ο Κουντρέτ Οζερσάι ανέφερε επίσης ότι στο πλαίσιο του συστήματος που λειτουργεί ο ΟΗΕ, λαμβάνονται δύο ειδών αποφάσεις, οι δεσμευτικές και εκείνες που αποτελούν προτροπή και πρόσθεσε ότι οι αποφάσεις κάτω από το έβδομο κεφάλαιο είναι δεσμευτικές γιατί αφορούν την απειλή της ειρήνης και της ασφάλειας, ενώ κάτω από το έκτο κεφάλαιο εμπεριέχουν το στοιχείο της προτροπής για να βρεθεί λύση με ειρηνικό τρόπο εκεί όπως υπάρχει ασυμφωνία.

“Σε κάποιες αποφάσεις των ΗΕ δεν αναφέρεται ξεκάθαρα κάτω από ποιο κεφάλαιο/τμήμα έχουν αυτές ληφθεί. Εάν δεν το γράφει ξεκάθαρα, γίνεται αντιληπτό εάν η απόφαση είναι δεσμευτική ή όχι βλέποντας και τα άλλα σημεία της απόφασης. Στο θέμα των Βαρωσίων, όταν ληφθούν υπόψην οι εκφράσεις που χρησιμοποιούνται, φαίνεται ότι είναι κάτω από το έκτο κεφάλαιο, είναι αποφάσεις που έχουν την έννοια της προτροπής”, πρόσθεσε.

Διερωτήθηκε δε εάν η ε/κ πλευρά εάν η ε/κ ηγεσία έχει αποδεχθεί ή όχι το νόημα που οι αποφάσεις του ΟΗΕ και οι εκθέσεις του ΓΓ του ΟΗΕ δίδουν στην πολιτική ισότητα και την διζωνικότητα, που εδώ και χρόνια συζητούνται στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων.

Η ε/κ πλευρά, συνέχισε να διερωτάται, έχει αποδεχθεί την διζωνικότητα ως την έννοια του ότι και οι δύο “λαοί” θα έχουν στα γεωγραφικά όρια των συνιστωσών πολιτειών πλειοψηφία πληθυσμιακή αλλά και στο έδαφος και τις περιουσίες.

Όταν η ε/κ πλευρά δεν ενεργεί σύμφωνα με τις αποφάσεις των ΗΕ που είναι υπέρ των Τ/κ, είπε, “κανείς να μην θεωρεί ότι οι αποφάσεις για τα Βαρώσια μας δένουν εμάς τα χέρια. Αυτοί που είναι υπέρ της συνέχισης του στάτους κβο θέλουν να συνεχίσει η κατάσταση ως έχει, κρυβόμενοι πίσω από τις αποφάσεις του ΣΑ, σαν να μην άλλαξε τίποτα, αλλά αυτή η εποχή έχει πλέον περάσει”, πρόσθεσε.

Αναφερόμενος στο θέμα του φυσικού αερίου, ο Κουντρέτ Οζερσάι είπε ότι στην συνάντηση της 9ης Αυγούστου δεν πρέπει να επιτραπεί στην ε/κ πλευρά να προτείνει ως ένδειξη φιλικής κίνησης μια επιτροπή για το θέμα που θα είναι χωρίς αρμοδιότητες. Εάν τεθεί θέμα για μια επιτροπή που θα μπορεί όντως να λαμβάνει αποφάσεις και να έχει αρμοδιότητες, συνέχισε, “τότε και εμείς κάποια βήματα θα κάνουμε”.

Η τ/κ πλευρά, συνέχισε, με τις κινήσεις που έχει κάνει επί του εδάφους, έχει αλλάξει την εναντίον της κατάσταση στο θέμα των υδρογονανθράκων και έχει βοηθήσει στο να δημιουργηθεί μια ισορροπία και δεν πρέπει “να αποχαιρετήσουμε όλα όσα επιτεύχθηκαν για μια στείρα διαπραγματευτική διαδικασία”.

Σύμφωνα με τον κ. Οζερσάι, το 2015 είχε υπαινιχθεί ένα μορατόριουμ και οι δύο πλευρές θα ανέστειλαν τις εργασίες τους στο θέμα του φυσικού αερίου.

“Τι έγινε στο τέλος; Η ε/κ ηγεσία, και παρά τις υποσχέσεις που είχε δώσει ο κ. Αναστασιάδης και στις διαπραγματεύσεις, προχώρησε με συμφωνίες με ξένες εταιρείες και γεωτρήσεις”, πρόσθεσε.

Είπε ακόμη ότι “σήμερα υπάρχουν κάποιοι που μιλούν και πάλι για μορατόριουμ” και πρόσθεσε ότι “εφόσον κάναμε μια τέτοια συμφωνία και δεν την εφάρμοσαν, έπρεπε να φυσάμε και το γιαούρτι τώρα”.

Εξάλλου, συνέχισε, “οι Ε/κ θα κάνουν ένα διάλειμμα για ένα συγκεκριμένο διάστημα για να δείξουν ότι υπάρχει ένα μορατόριουμ και το μεγαλύτερο ρίσκο είναι έναντι αυτού να αποδεχθούν την έναρξη διαπραγματεύσεων απλά για να γίνουν διαπραγματεύσεις”.

Σίγουρα πρέπει αυτό να το προσέξουμε, κατέληξε ο κ. Οζερσάι.

Ροη Ειδησεων

Ο κωμικός Ζαχαρίας Ζαννέττου έρχεται στο Παραλίμνι για καλό σκοπό

Ετοιμαστείτε για μια βραδιά γεμάτη γέλιο και προσφορά! Ο Ζαχαρίας Ζαννέττου έρχεται με την παράσταση…

26 Ιουνίου, 2026

Εγκαινιάστηκε ο νέος κυκλικός κόμβος στη λεωφόρο Πρωταρά – Κάβο Γκρέκο (ΕΙΚΟΝΕΣ)

Με κάθε επισημότητα πραγματοποιήθηκαν την Παρασκευή 26 Ιουνίου 2026 τα εγκαίνια του νέου κυκλικού κόμβου…

26 Ιουνίου, 2026

Επ.Αμμοχώστου: Πατέρας και γιοι βασάνιζαν την οικογένειά τους – Στη φυλακή μέχρι τη δίκη

Την κράτηση μέχρι τη δίκη των τριών κατηγορουμένων, οι οποίοι αντιμετωπίζουν συνολικά 122 κατηγορίες για…

26 Ιουνίου, 2026

ΑΓΙΑ ΝΑΠΑ: Δωρεάν μεταφορά των νεοσυλλέκτων στο ΚΕΝ Λάρνακας

Το Δημοτικό Διαμέρισμα Αγίας Νάπας του Δήμου Αγίας Νάπας ενημερώνει ότι θα διαθέσει λεωφορείο για…

26 Ιουνίου, 2026

ΑΧΕΡΙΤΟΥ-ΒΡΥΣΟΥΛΛΕΣ: «Αντάμωση με την Παράδοση» στο προαύλιο της Εκκλησίας Αγίου Δημητρίου

Ο Δήμος Παραλιμνίου - Δερύνειας προσκαλεί το κοινό σε μια ξεχωριστή βραδιά αφιερωμένη στην κυπριακή…

26 Ιουνίου, 2026

Εγκαινιάζεται ο κυκλικός κόμβος στην λεωφόρο Πρωταρά – Κάβο Γκρέκο

Το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων και ο Δήμος Παραλιμνίου – Δερύνειας σας προσκαλούν στα…

26 Ιουνίου, 2026