Θεραπεία που αντιστρέφει την απώλεια μνήμης φέρνει πιο κοντά το εμβόλιο για το Αλτσχάιμερ

Όλα τα μέχρι τώρα φάρμακα που έχουν χρησιμοποιηθεί για τη νόσο Αλτσχάιμερ επιχειρούσαν να στοχεύσουν την ίδια πρωτεΐνη, αλλά χωρίς επιτυχία και σε ορισμένες περαιώσεις με αρνητικές παρενέργειες.

alheimer Αλτσχάιμερ, απώλεια μνήμης, εμβόλιο, νόσος

Ερευνητές από τη Βρετανία και τη Γερμανία ανέπτυξαν εμβόλιο που κατάφερε να αντιστρέψει την απώλεια μνήμης σε ποντίκια.

Η νέα θεραπεία ανοίγει το δρόμο για την παρασκευή εμβολίου κατά της νόσου Αλτσχάιμερ, με τους επιστήμονες να δηλώνουν ότι θέλουν να αρχίσουν το συντομότερο δυνατό δοκιμές σε ανθρώπους.

Το σκεύασμα εκπαιδεύει το ανοσοποιητικό σύστημα να καταπολεμά μία κολλώδη πρωτεΐνη αμυλοειδούς βήτα που συσσωρεύεται στον εγκέφαλο ανθρώπων με άνοια, εμποδίζοντας την επικοινωνία μεταξύ των νευρώνων.

Οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Λέστερ και το Πανεπιστήμιο Γκέτινκεν παρατήρησαν ότι στα άτομα με άνοια η πρωτεΐνη διπλώνεται και το σχήμα της γίνεται διαφορετικό από το σύνηθες. Υπέθεσαν λοιπόν ότι αν χορηγήσουν με το εμβόλιο μία αμυλοειδή βήτα πρωτεΐνη στο ίδιο σχήμα, τότε ο οργανισμός θα ενεργοποιηθεί θέλοντας να την εξουδετερώσει. Έτσι εκπαιδεύεται να αντιμετωπίζει και την πρωτεΐνη που προκαλεί τη ζημιά στον εγκέφαλο.

Ο καθηγητής Μαρκ Καρ από το Πανεπιστήμιο του Λέστερ, συνεπικεφαλής της μελέτης που δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση Molecular Psychiatry, δήλωσε ότι ακόμα βρισκόμαστε σε πρώιμο στάδιο, αλλά αν τα αποτελέσματα που παρατηρήθηκαν στο εργαστήριο στα ποντίκια καταγράφουν και στον ανθρώπινο οργανισμό, τότε θα μιλάμε για μια θεραπεία που αλλάζει όσα γνωρίζουμε.

«Ανοίγει την πιθανότητα όχι μόνο να θεραπεύσουμε το Αλτσχάιμερ μια για πάντα, αλλά δυνητικά και να εμβολιάσουμε τον πληθυσμό πριν εμφανιστούν συμπτώματα της νόσου», είπε ο Βρετανός καθηγητής.