Χρησιμα

Προσοχή στην κατανάλωση αυγών: Πως πρέπει να τα τρώτε και τι να αποφεύγετε

Αυγά: Η κατανάλωση των αυγών και η αύξηση της χοληστερόλης φέρουν συνέπειες στην καρδιαγγειακή υγεία. Το ίδιο ισχύει και για την μακροζωία πάνω στο συγκεκριμένο ζήτημα. Μάλιστα, τα δεδομένα των μελετών κοόρτης μεγάλης κλίμακας θεωρούνται ακόμη περιορισμένα.

Η κατανάλωση ολόκληρων αυγών και η χοληστερόλη σχετίστηκαν θετικά με τον κίνδυνο θανάτου. Αντίθετα, με την κατανάλωση μόνο των ασπραδιών των αυγών ή υποκατάστατων του τροφίμου που σχετίστηκε αρνητικά με τον κίνδυνο αυτό σε μία νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο PLOS Medicine.

Αυγά: Τι αναφέρει η νέα μελέτη των επιστημόνων

Σε αυτή τη νέα μελέτη, λοιπόν, οι επιστήμονες προσπάθησαν να παράγουν περαιτέρω στοιχεία υπό την καθοδήγηση των ερευνητών Yu Zhang από το Πανεπιστημιακό Κολέγιο Μηχανικών Βιοσυστημάτων και Επιστήμης των Τροφίμων και Jingjing Jiao από την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Zhejiang της Κίνας. Οι ειδικοί χρησιμοποίησαν δεδομένα από 521.120 συμμετέχοντες στη Μελέτη Διατροφής και Υγείας NIH-AARP. Αυτοί είχαν ηλικία 50-71 έτη. Το 41,2% ήταν γυναίκες. Το 91,8% ήταν λευκοί και προέρχονταν από έξι πολιτείες και δύο πόλεις των ΗΠΑ την περίοδο 1995-1996.

Κατά τη διάρκεια μιας μέσης περιόδου παρακολούθησης 16 ετών, σημειώθηκαν 129.328 θάνατοι στην κόορτη. Η κατανάλωση από ολόκληρα αυγά, όπως αναφέρθηκε σε ένα διατροφικό ερωτηματολόγιο, σχετίστηκε έντονα με υψηλότερη θνησιμότητα από όλες τις αιτίες μετά την προσαρμογή σε δημογραφικά χαρακτηριστικά και διατροφικούς παράγοντες, αλλά όχι και μετά την προσαρμογή στην πρόσληψη χοληστερόλης.

Ειδικότερα, κάθε υψηλότερη κατά 300 mg πρόσληψη διατροφικής χοληστερόλης ημερησίως σχετίστηκε με 19% μεγαλύτερο κίνδυνο θνησιμότητας από όλες τις αιτίες. Κάθε επιπλέον κατανάλωση μισού αυγού ημερησίως σχετίστηκε με 7% μεγαλύτερο κίνδυνο.Αντίθετα, τα ασπράδια και τα υποκατάστατα των αυγών σχετίστηκαν έντονα με χαμηλότερη θνησιμότητα από όλες τις αιτίες. Πιο συγκεκριμένα, η αντικατάσταση μισού αυγού με μια αντίστοιχη ποσότητα ασπραδιών ή υποκατάστατων σχετίστηκε με κατά 3% μείωση στην θνησιμότητα από καρδιαγγειακές παθήσεις.

«Τα ευρήματά μας υποδεικνύουν τον περιορισμό της πρόσληψης χοληστερόλης και την αντικατάσταση των ολόκληρων αυγών με ασπράδια ή υποκατάστατα ή άλλες εναλλακτικές πηγές πρωτεϊνών για τη βελτίωση της καρδιαγγειακής υγείας και της μακροχρόνιας επιβίωσης», αναφέρουν σχετικά οι συγγραφείς της μελέτης.

 via

Ροη Ειδησεων

Απεβίωσε ο επί 27 χρόνια Κοινοτάρχης Φρενάρους Ανδρέας Κουτούνα

Με βαθιά συγκίνηση και ανείπωτη θλίψη, ο Δήμος Παραλιμνίου – Δερύνειας και το Δημοτικό Διαμέρισμα…

10 Αυγούστου, 2026

ΛΙΟΠΕΤΡΙ: Εκδήλωση Τιμής και Μνήμης για τους Ήρωες του 1963–1974

Με ιδιαίτερη συγκίνηση πραγματοποιήθηκε στις 23 Ιουλίου, στο Ανοιχτό Αμφιθέατρο Λιοπετρίου, η καθιερωμένη Εκδήλωση Τιμής…

10 Αυγούστου, 2026

Επ.Αμμοχώστου: Κατασχέθηκαν παράνομα καπνικά και €25.000 – Συνελήφθη 34χρονος

Καπνικά προϊόντα και μεγάλα χρηματικά ποσά εντοπίστηκαν στην κατοχή 34χρονου και κατασχέθηκαν μετά από έρευνα…

10 Αυγούστου, 2026

Πού μπορείς να βρείς και να δοκιμάσεις το Protaras Riviera Signature Cocktail

Μια νέα γεύση γεννήθηκε στον Πρωταρά, με πρωταγωνιστή το σύκο του Fig Tree Bay —…

10 Αυγούστου, 2026

Αποκαταστάθηκε μετά από 24 ώρες η σοβαρή βλάβη στο αποχετευτικό δίκτυο του Πρωταρά

Ο Δήμος Παραλιμνίου – Δερύνειας ενημερώνει ότι, μετά από 24 συνεχόμενες ώρες εντατικής και εξαντλητικής…

10 Αυγούστου, 2026

ΠΡΩΤΑΡΑΣ: Στην σκηνή τέσσερις σπουδαίοι δημιουργοί και ερμηνευτές για καλό σκοπό

Την Τρίτη 11 Αυγούστου, το Nava Seaside παρουσιάζει μια μοναδική μουσική εμπειρία με τέσσερις σπουδαίους…

10 Αυγούστου, 2026