Famagusta News
No Result
View All Result
  • Τοπικα
    • Αγια Ναπα
    • Ακανθου
    • Αμμοχωστος
    • Αυγορου
    • Βρυσουλλες
    • Δασακι Αχνας
    • Δερυνεια
    • Λιοπετρι
    • Λευκονοικο
    • Λυση
    • Παραλίμνι
    • Ριζοκαρπασο
    • Σωτήρα
    • Φρεναρος
  • Ειδησεις
    • Κυπρος
    • Ελλαδα
    • Κοσμος
    • Πολιτικη
    • Οικονομια
    • Τουρισμος
    • Επιχειρησεις
    • Κοινωνια
    • ΚΕΠΑ Άγιος Χριστόφορος
  • Ψυχαγωγια
    • Εκδηλωσεις
    • Αθλητικα
    • Auto/Moto
    • Έξοδος
    • Πολιτισμός
    • Ιστορίες
    • Τεχνολογία
  • Lifestyle
    • Celebrities
    • Τηλεοραση
    • Στυλ
    • Μοδα
    • Γυναικα
    • Παιδι
    • Υγεια
    • Διατροφη
    • Συνταγές
    • Viral
  • Στηλες
    • Αποψεις
    • Συνεντευξεις
    • Εχω Θεμα
    • Αγγελίες
    • The Fella Twins
Famagusta News
  • Φαρμακεια
  • Εορτολογιο
  • Καιρος
  • Ζωδια
  • Αγγελιες
  • Συνταγές
Home Lifestyle Διατροφη

Η κακή διατροφή “σκοτώνει” περισσότερο από το κάπνισμα

by Despoina
04/04/2019
in Διατροφη, Κοινωνια, Υγεια
A A
0
4
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Η κακή και ανθυγιεινή διατροφή ευθύνεται για έναν στους πέντε θανάτους στον κόσμο, περισσότερους από όσους σκοτώνουν το τσιγάρο και η υπέρταση, σύμφωνα με μια νέα διεθνή επιστημονική μελέτη.

Η κατανάλωση περισσότερων υγιεινών τροφών όπως τα δημητριακά ολικής άλεσης, τα φρούτα, τα λαχανικά και οι ξηροί καρποί, καθώς και λιγότερων ανθυγιεινών, όπως τα κάθε είδους ποτά με ζάχαρη, το αλάτι, τα λίπη “τρανς” και τα κόκκινα επεξεργασμένα κρέατα, θα μπορούσαν να αποτρέψουν πολλούς θανάτους.

Ο μεγαλύτερος αριθμός θανάτων, που σχετίζονται με τη διατροφή (πάνω από του 50% του συνόλου), αφορά την κατανάλωση μεγάλης ποσότητας αλατιού (τρία εκατομμύρια θάνατοι ετησίως), μικρής ποσότητας δημητριακών ολικής άλεσης (τρία εκατομμύρια θάνατοι) και όχι αρκετών φρούτων (δύο εκατομμύρια θάνατοι).

Περισσότεροι από 130 επιστήμονες από 40 χώρες, με επικεφαλής τον επίκουρο καθηγητή, Ασκάν Αφσίν, του Ινστιτούτου Μετρικής και Αξιολόγησης της Υγείας του Πανεπιστημίου της Ουάσινγκτον στο Σιάτλ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο ιατρικό περιοδικό “The Lancet”, πραγματοποίησαν την πιο ολοκληρωμένη μέχρι σήμερα και σε μεγαλύτερο βάθος χρόνου ανάλυση της σχέσης διατροφής και υγείας, αναλύοντας στοιχεία για 195 χώρες κατά την περίοδο 1990-2017.

Η μελέτη (μέρος της ευρύτερης έρευνας Global Burden of Disease), που χρηματοδοτήθηκε από το ίδρυμα Μπιλ & Μελίντα Γκέιτς, εκτιμά ότι η κακή διατροφή ευθυνόταν για 10,9 εκατομμύρια θανάτους το 2017 (το 22% του συνόλου των θανάτων ενηλίκων διεθνώς), έναντι οκτώ εκατομμυρίων θανάτων το 1990.

Οι κυριότερες αιτίες θανάτου που σχετίζονται με τη διατροφή, είναι κατά σειρά η καρδιαγγειακή νόσος (9,5 εκατομμύρια θάνατοι), ο καρκίνος (913.000) και ο διαβήτης (339.000). Συγκριτικά, ο καπνός σχετιζόταν με οκτώ εκατομμύρια θανάτους και η υπέρταση με 10,4 εκατομμύρια. “Η κακή διατροφή σκοτώνει. Είμαστε ό,τι τρώμε και οι κίνδυνοι αφορούν τους πάντες, ανεξαρτήτως ηλικίας, φύλου και οικονομικής κατάστασης”, δήλωσε ο δρ Αφσίν, ο οποίος τόνισε ότι η νέα μελέτη αναδεικνύει τις συνέπειες της διατροφής πάνω στα χρόνια προβλήματα υγείας, ανεξάρτητα από την παχυσαρκία.

“Η μελέτη επιβεβαιώνει αυτό που πολλοί σκέφτονται εδώ και χρόνια, ότι η κακή διατροφή είναι υπεύθυνη για περισσότερους θανάτους από κάθε άλλο παράγοντα κινδύνου στον κόσμο”, δήλωσε ο καθηγητής, Κρίστοφερ Μάρεϊ, του Πανεπιστημίου της Ουάσινγκτον, διευθυντής του Ινστιτούτου Μετρικής και Αξιολόγησης της Υγείας.

Στο σύνολο των 195 χωρών που μελετήθηκαν, η μεγαλύτερη αναλογία θανάτων λόγω κακής διατροφής υπάρχει στο Ουζμπεκιστάν (892 θάνατοι ανά 100.000), ενώ η μικρότερη στο Ισραήλ (89 θάνατοι ανά 100.000). Ανάμεσα στις χώρες με μεγάλο πληθυσμό, η Αίγυπτος έχει το υψηλότερο ποσοστό θανάτων λόγω κακής διατροφής (552 ανά 100.000), ενώ η Ιαπωνία το χαμηλότερο (97 ανά 100.000).

Καμία χώρα δεν είναι τέλεια, καθώς η κάθε μία σε κάποια πράγματα ακολουθεί υγιεινές συνήθειες διατροφής και σε κάποια άλλα ανθυγιεινές. Πάντως οι μεσογειακές χώρες βρίσκονται σε καλύτερη θέση συγκριτικά. Η μελέτη εκτιμά ότι κατά μέσο όρο ο κόσμος καταναλώνει μόνο το 12% της συνιστώμενης ποσότητας ξηρών καρπών (τρία γραμμάρια τη μέρα έναντι των 21 γραμμαρίων που συνιστώνται), ενώ αντίθετα πίνει δεκαπλάσια ποσότητα ποτών-ροφημάτων με ζάχαρη (49 γραμμάρια τη μέρα) από τη συνιστώμενη (τρία γραμμάρια).

Ακόμη, η μέση παγκόσμια διατροφή περιλαμβάνει μόνο το 16% της συνιστώμενης ποσότητας γάλατος (71 γραμμάρια τη μέρα αντί για 435), το 23% της συνιστώμενης ποσότητας δημητριακών ολικής άλεσης (29 γραμμάρια ημερησίως αντί 125), σχεδόν διπλάσια ποσότητα επεξεργασμένου κρέατος από τη συνιστώμενη (τέσσερα γραμμάρια τη μέρα αντί για δύο) και σχεδόν διπλάσιο αλάτι από το συνιστώμενο (έξι γραμμάρια τη μέρα αντί τρία).

Πηγή: ΚΥΠΕ

Tags: ΔΙΑΤΡΟΦΗΕπιστημονική Μελέτη
Share2Tweet1

Despoina

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κοινωνια

Αεροδρόμιο Λάρνακας: Άνοιγμα δρόμου προς αφίξεις

...

1 εβδομάδα ago
Κοινωνια

Υπ.Γεωργίας: Απλοποίηση διαδικασιών εγγραφής στο Μητρώο Αγροτών

...

2 μήνες ago
Κοινωνια

Την Πέμπτη η συνέχεια της υπόθεσης Μονής Αββακούμ με ενστάσεις για φωτογραφίες-τεκμήρια

...

2 μήνες ago
Υγεια

Αισιόδοξα στοιχεία: 99% επιβίωση για τον καρκίνο του προστάτη στην Κύπρο

...

2 μήνες ago

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Must Read

Συγκλονίζει ο γιος του ήρωα Τάσου Μάρκου: «Πατέρα, μου έλειψες σε όλη τη ζωή»

2 ημέρες ago

Πανηγυρικοί Εορτασμοί της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στο Λιοπέτρι

3 ημέρες ago

ΣΩΤΗΡΑ: Ο καταξιωμένος Νίκος Μακρόπουλος στο 46ο Παγκύπριο Φεστιβάλ Κολοκασιού

5 ημέρες ago

Τελέστηκε το μνημόσυνο των Ηρωομαρτύρων Τάσου Ισαάκ και Σολωμού Σολωμού

5 ημέρες ago

Αστυνομική Διεύθυνση Αμμοχώστου: Εκστρατεία ενημέρωσης για την πρόληψη διαρρήξεων κατοικιών

1 εβδομάδα ago
Εορτολόγιο (UNSPLASH)

Εορτολόγιο: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα, Σάββατο 8 Αυγούστου

1 εβδομάδα ago

Έρχεται το 1ο Φεστιβάλ Ψαριού – Γιορτή του Ψαρά και του Ποταμού Λιοπετρίου

14 Αυγούστου, 2026

Κατάμεστο το Αμφιθέατρο Παραλιμνίου στη συναυλία του Αλκίνοου Ιωαννίδη (ΕΙΚΟΝΕΣ)

14 Αυγούστου, 2026

Πενηνταδύο χρόνια από την δεύτερη φάση της βάρβαρης τουρκικής εισβολής

14 Αυγούστου, 2026

21 χρόνια από την τραγωδία της “Ηλιος” που στιγμάτισε ολόκληρη την Κύπρο

14 Αυγούστου, 2026
(Πηγή: paxels)

Εορτολόγιο: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα, 14 Αυγούστου

13 Αυγούστου, 2026

Συγκλονίζει ο γιος του ήρωα Τάσου Μάρκου: «Πατέρα, μου έλειψες σε όλη τη ζωή»

13 Αυγούστου, 2026
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • TAYTOTHTA
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

© 2024 Famagusta.News

No Result
View All Result
  • Τοπικα
    • Αγια Ναπα
    • Ακανθου
    • Αμμοχωστος
    • Αυγορου
    • Βρυσουλλες
    • Δασακι Αχνας
    • Δερυνεια
    • Λιοπετρι
    • Λευκονοικο
    • Λυση
    • Παραλίμνι
    • Ριζοκαρπασο
    • Σωτήρα
    • Φρεναρος
  • Ειδησεις
    • Κυπρος
    • Ελλαδα
    • Κοσμος
    • Πολιτικη
    • Οικονομια
    • Τουρισμος
    • Επιχειρησεις
    • Κοινωνια
    • ΚΕΠΑ Άγιος Χριστόφορος
  • Ψυχαγωγια
    • Εκδηλωσεις
    • Αθλητικα
    • Auto/Moto
    • Έξοδος
    • Πολιτισμός
    • Ιστορίες
    • Τεχνολογία
  • Lifestyle
    • Celebrities
    • Τηλεοραση
    • Στυλ
    • Μοδα
    • Γυναικα
    • Παιδι
    • Υγεια
    • Διατροφη
    • Συνταγές
    • Viral
  • Στηλες
    • Αποψεις
    • Συνεντευξεις
    • Εχω Θεμα
    • Αγγελίες
    • The Fella Twins

© 2024 Famagusta.News